Motiverende gespreksvoering, client in regie

Voor wie?

Verpleegkundigen en verzorgenden.

Wat leer je?

Gebruik de "eigen wijsheid" van de cliënt! Hoe versterk ik de eigen keuzes en zelfredzaamheid van de cliënt en diens naasten? Met de training "motiverende gespreksvoering" krijg je een handvat om goed aan te sluiten bij de eigen motivatie en (on)mogelijkheden van de cliënt en diens naasten. Het stelt je ook in staat om de ander inzicht te geven in de eigen situatie en te prikkelen de eigen regie te nemen. Het is de kunst om niet meteen in de reparatiereflex te schieten vanuit jouw deskundigheid. Het is juist de kunst om de oplossing, waar mogelijk, vanuit de cliënt en diens familie te laten komen. Dat is motiverende gespreksvoering!
In deze training krijg je inzicht in de principes van motiverende gespreksvoering. Gedurende de drie dagdelen krijg je de benodigde technieken en handvatten aangereikt die je kunt gebruiken bij gesprekken, verwerf je meer inzicht in je persoonlijke gespreksstijl door actief met elkaar te oefenen en elkaar feedback te geven en leer je om te gaan met weerstanden.

Wat gaan we doen?

Programma:
Dagdeel 1 Introductie motiverende gespreksvoering.
Dagdeel 2 Ander taalgebruik.
Dagdeel 3 Oefenen in motiverende gespreksvoering.
Bij voldoende belangstelling wordt in overleg een planning gemaakt.

Hoe werken we?

Door te oefenen tijdens en tussen de bijeenkomsten leer je van eigen en van andermans ervaringen. Je ontvangt van de trainer en deelnemers gerichte feedback.

Hoe lang?

Duur: 3 dagdelen.
Lestijden 13.30-16.30 uur.
Data in 2018: 10 oktober, 1 november en 14 november.
Incompany op afspraak.

Trainer

Claudi Luijkx.

Kosten, locatie, deelnemers

Kosten gehele leertraject: € 260,-- (inclusief materiaalkosten, certificaat, BTW vrij).

Locatie: Bureau G&D in Waalwijk.
Aantal deelnemers: maximaal 10 deelnemers.

Meer informatie

Voor meer informatie of een incompanytraject kunt u contact opnemen met Bureau G&D: tel. 0416 651666 of e-mail Claudi Luijkx

Lees artikel in het Tijdschrift voor Verzorgenden: Motiverende gespreksvoering